fredag 30. april 2010

BMW VS MERCEDES

Det står mellom to typer bil. Den ene er BMW, den andre Mercedes. What to do?


BMW er gromt. De har den spesielle lyden, og det "barske" preget. I tillegg syns jeg BMW er en god bil å kjøre, til tross for eventuell alder på bilen. Her er det ikke snakk om de nye 3-seriene med cruisekontroll, og knapper på rattet. Jeg vil ha en som man faktisk kan skru mekanisk på, og som ikke nødvendigvis trenger å være med sentral lås og servostyring. Det å kjøpe en ihjelskrudd ungdomsbil er  helt uaktuelt, samtidig som det er vanskelig å finne en som ikke er det. Har du en strøken BMW, med gromme felger, blir du automatisk sett etter. De fleste vil kommentere det, og det er veldig gøy. Jeg skal skille meg ut!


Siden typen driver med M5, av typen E28 karosseri (5-serie), vil jeg da gå et hakk ned til den uimotståelige M3, av typen E30 (3-serie). Jeg har ikke sansen for E36, det er så typisk "jentebil", og jeg ser på meg selv mer gutt enn det :p




 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 




Mercedes Benz er også drømmebilen. Har bare hatt gode minner med slike biler, og hadde selv en 250 diesel 124 karosseri. Den var lyseblå, og den gikk som ei klokke. Det positive med Mercedes er at de holder så lenge, bare går og går. Man kan også få en Mercedes grom. Bare fine felger gjør sitt. Skulle jeg kjøpt Merce, ville det selvfølgelig vært en 124. Det er et fint karosseri, og jeg bare elsker de bilene. De har sin egen stil, og ser mer snill ut enn Bmwn. Er det diesel, bruker de veldig lite på mila- til min økonomi. Sterke biler, som kan dra tungt. 

Dilemma! Hva tror du?


-Dina





Time will show

Har kanskje ikke nevnt det, men i slutten av juni, flytter vi jentene ut fra kjære Melsomvik. Hilde og jeg skal flytte sammen igjen til Kongsberg, og bo i det ene huset til besteforeldrene hennes på gården.

Jeg kommer til å savne Melsom kjempemasse, og det blir utrolig trist å flytte ut fra det kjære hjemmet vårt... Men sånn er det. Silje skal flytte for seg selv etterhvert, og bare det blir veldig rart for meg. Har bodd med henne både på internatet, og her- tilsammen to år. Og ikke ha så god kontakt med henne, som jeg har nå, vil bli litt frustrerende...


Time will show. Jeg gleder meg hvert fall til å starte på nytt i en ny by, med nye folk. Jeg er en veldig rastløs person når det gjelder omstendighetene. Liker forandringer, og skal som regel alltid ommøblere hvis mulig. 

Jeg har også bestilt med hund, som mest sannsynlig kommer til verden i begynnelsen av 2011. Det er av rasen Sveitsisk gjeterhund (hvit schæfer). Jeg mener det er en av de fineste hundene jeg har sett. Har i grunn planlagt hele oppveksten hennes. - Ja, skal ha tispe! :) Har sånn halvveis bestemt at hun skal hete Tanie, men får først se om hun kler navnet! :D

- Canis, som blir mamma til min lille Tanie :) Er hun ikke fin?

Så nytt hjem, mulig ny skole eller jobb, hesten utenfor døra, og en valp i hus. Kan det bli mer innbydende? :) I tillegg til at bilen skal fikses til sommeren, blir enda bedre! :D

- Dina

tirsdag 27. april 2010

Spreke jenter

Når man i tillegg har en lærer som ikke møter opp til timene sine, og heller ikke har klart å plotte så mye som en gjødselklump inn i huene våres, er det få som ser vitsen med å sitte på skolebenken å kope...
Såå derfor gadd verken jeg eller Silje å bevege ræva opp på skolen i dag... Det var trist :p


Som i forrige innlegg, har Ingrid vært her til i dag fordi hun skulle på klassetur til Ildverket på Tjøme. Jeg er da barnevakt for småtassene, Angel og Nala.

Angel


 Nala

Så i stedenfor å dra på skolen i dag, fant jeg ut at jeg skulle ta med de firbeinte på en allers så liten gåtur! Silje ble med, så da slapp jeg å holde begge :p Vi gikk opp til Lågerød (stallen), for å hente tredje boka av Twilight som jeg har fått låne av Marita.

Nå har vi akkurat kommet inn døra, Kjell Tore har kommet hjem fra sykehuset, uten å vite hva som er galt... Svar på prøvene skulle visst komme til uka, så får håpe det ikke er noe alvorlig!!



Hva skal du gjøre i kveld dååå? :D

mandag 26. april 2010

Ryddesag, legevakta og akutten

Fengende overskrift? Haha...


Nei, jeg har ikke skada meg på noe slags vis (ikke mer enn jeg er til vanlig, vel og merke) men i dag bar det inn til legevakta med Kjell Tore... Kan si det sånn at det var en blanding av lunge og halsbetennelse! Så man kan si det sånn at det har vært noen lange timer i sykerom, og venterom... Veldig godt å komme hjem igjen...

Ingrid ble da med hjem til oss, med begge bikkjene (Angel har vært her siden i går, fordi jeg spurte om jeg kunne være litt barnevakt, siden jeg snart skal få meg egen hund). Så nå har alle gått å lagt seg, mens jeg sitter her med en pipende bikkje i bur, og en annen tuslende rundt på gulvet...

Tilbake til ryddesaga da. Vi var ute i de fire siste timene og skulle rydde et område ved Brunstad. Det var i grunn ganske morro, helt til det begynte å regne. Jeg, Marita, Fredrik, Gina, Peter og Silje fant det best å gå i bilen for å sitte der å glo :p Fredrik hadde det kjempegøy med å fikle til alt av blinklys, belte, sete og diverse, sånn at Gøran (lærer) hadde litt å stri med før vi kunne dra hjem... (Fritids? Neeeei...)


Uansett, nå skal jeg rusle i senga, før den grinebikkja går med ordentlig på nervene, så dere alle får ha en god natt! :)

søndag 25. april 2010

Hvil i fred, vennen

Det skjedde så altfor fort. Du hadde så mange år igjen!


Lise, en av mine beste venninner ble borte fra oss natt til fredag. Hun er høyt elsket, og dypt savnet.

I dag var minnestunden for kjære lille Lise. Den fant sted i Ullerål kirke, klokken 17.00. Jeg ble egentlig litt overrasket at det ikke kom flere folk, men det var nok til å vise hvor mye jenta betydde for oss. Jeg og Odd Arne kom litt tidligere, og jeg møtte triste ansikter som medlidende ville gi Lise sin siste hilsen... Minnestunden var fin, og er stolt av Sunniva og co, som har klart å stelle i stand dette på så kort tid!

Jeg savner deg masse, Lise! Du fortjente så mye bedre enn dette. Håper du har det godt der du er nå...
Vil alltid være glad i deg, jenta mi! Vi snakkes igjen.
Hvil i fred, Lise Marlene Hansen <3

onsdag 21. april 2010

I am Dina

... I do the best I can.


For å være ærlig, er jeg ganske stolt over meg selv om dagen, når det gjelder skolearbeid. Jeg klarer faktisk å følge med i timene, gjøre oppgaver og levere. Praksisen er veldig grei, den også. Føler jeg takler det meste av mekanikk (eller vite hvordan man gjør det i teorien), og forskjellig kjøring.
For å ta dagen som et eksempel, gikk de fire første timene til å pløye jordet. Jeg og Renate delte traktor, og fungerte veldig godt som et team! :)

Siden planen er at Renate og jeg skal søke på Tomb videregående, og mest sannsynlig begynne der sammen til høsten. Jeg føler at det er viktig at vi finner en måte å samarbeide godt på, sånn at vi kan være et team, der også! :) Resten av pløyinga gikk strålende! Vi sleit litt i begynnelsen, siden dette var begges første gang, men ble ganske proffe mot slutten :)
I samfunnsfag driver vi med et prosjekt, der vi kan velge å skrive om FN, NATO eller EU. Jeg har valgt sistnevnte, og er (faktisk) så og si ferdig. Innleveringen er i mårra, og jeg regner med at jeg kan levere den innen tida! Samme med norsk, fikk igjen leksa fra forrige uke om å skrive en jobbsøknad, CV og analysere en annonse på et ukeblad. Lærere virker fornøyd, og kommentarene er positive. Hva mer kan jeg ønske meg? :D
Sånn ellers sitter jeg å kniper med mensenkramper og tungt hode. Er heller ikke i modus til å bli dårlig! Tenker ganske mye fortida, på folka rundt meg, og meg selv, hva jeg egentlig vil videre. Hesten til venninna mi er dårlig, har tidligere knekt et bein, trent opp på nytt hos en veterinær, og har nå blitt dårlig igjen... 

Jeg gleder meg stort til å flytte til Kongsberg med Hilde! Kan nesten ikke vente! Blir trist å flytte ut her også, men det vil bli godt å komme seg litt på avstand også. Jeg er vel litt et sånt menneske som trenger forandringer til forskjellig tid. Må som regel alltid ommøblere (om det er mulig), så forandringer fryder! :p

Ja! For å ha tatt det med, var en liten tur inn i garasjen i går og sorterte litt hesteutstyr. Tok meg meg hodelagene mine inn, vaska og pussa dem, har også vaska et dekken, ullunderlaga og sjabrakene! :D Hva flink jäg e! :D 



Hodelagene mine, og dekkenet på stolen! :D

Ullunderlagene :)

De nåværende nyvaskede sjabrakene mine :p Fortsatt et par i maskina! :D

Greit å ha ting nyvasket og ordnet til Stuvill kommer hjem :) 

- Dina

tirsdag 20. april 2010

Go away, dumme strekkmerker

Ja, jeg har strekkmerker, jeg også. Tror vel egentlig alle har det, men jeg kan ikke fordra de strekene på magen. Det er normalt å ha de på sidene/hofta, men jeg har også ved siden av navlen. Kjempelækkert.

Uansett, nå har jeg og Silje bestilt en olje på nettet som fjerner strekkmerkene på en uke. Det er vel egentlig for de som har vært igjennom et svangerskap, meeeen later som jeg har vært det, jeg også. På det bildet jeg så på en blogg, hadde hun ingen strekkmerker igjen på hofta, og JA, jeg skal prøve! Har prøvd masse arrkremer, oljer og diverse greier før, men har ikke sett forskjell. Det positive er at de meste av merkene mine er hvite, så de syns ikke såå godt. Meeen så har jeg jo begynt å bli litt brunere, siden jeg og solariumet i Stokke har forlovet oss, så da spretter de frem. "Her er vi", liksom. Håper vi får produktet i løpet av uka! :D

For å ta gårsdagen da, så var jeg jo på skolen og vi hadde ryddesag! Det var faktisk veldig morro, og det var like før jeg måka ei buske rett i hue på en av MK-elevene :p Høhø... Etter skolen dro jeg på meg ridetøy og stakk opp på Lågerød-stallen for å hjelpe Marita litt med Svarten. Det gikk veldig bra, og jeg er veldig stolt av Marita, hvor flink hun har vært med Svarten OG seg selv! Renate trente også Burre i longering, og det gikk supert! :D

Ali-biff ble middagen, og Janita var sååå søt å kom med iiiis til meg :D Hun sov over til i dag, siden vi hadde fjøstjeneste på mårran i dag. Jeg var faktisk våken ta klokka ringte 05.30 i dag! :o Ja, er sjokkert sjøl jeg.

Akkurat nå sludder/hagler/snør/regner og sola titter fram litt borti her. Klart det er fint vær! Jeg har tenkt til å rydde og vaske husket i dag, gjøre litt lekser og om det blr oppholdsvær, rake plenen for grus, sette ut hagemøbler og rydde litt i hesteutstyret mitt i garasjen. Stuvill hentes fra Grimstad 8.mai, og jeg gleder meg masse til å se bolla mi igjen! ;*

Blogges!

søndag 18. april 2010

Forandring fryder

Nå har jeg slått litt på stortromma og bestemt meg. Jeg vil fortsette å blogge på blogspot.com, og gir blanke i blogg.no. Jeg skjønner ikke bæret av sistnevnte, så da blir jeg heller her. I tillegg har jeg alle blogginlegga mine på denne bloggen fra tidligere, som jeg vil spare på! :)

Nå har jeg bytta farge, siden jeg syns svart virker så deprimerende. Prøver også å få til en nye header, men det ga jeg opp etter fire timer med strev og drit. Gjerne tips til hvordan jeg skal få til en ålreit header med seks bilder... Woho.

Har tenkt til å skrive litt oftere innpå her nå, legge ved litt bilder fra hverdagen. Problemet er vel at jeg har få lesere, og har vel max 10 kommentarer på 40 innlegg. Trist, men sånn er det vel bare :p

Nå skal jeg stappe godsnusen godt under leppa, og slækken en liten stund før jeg skal kave avgårde til senga mi..

Min kjære Skruf 

Natta folks, sove godt ♥

lørdag 17. april 2010

Danmarkstur!

Med en 1,8l  Volkswagen Passat og en 2,3l Volvo 240, reiste vi fra Melsomvik torsdag 15, kl. 15.30. Odd Arne, Silje og meg i Volvoen og Kjell Tore, Ingrid og Thomas i Passaten.


Vi skulle ta Super Speed fra Larvik kl. 16.45, så møtte være der en halvtime før. Det gikk veldig greit, rakk båten, og opp i baren fant vi plass. Tenker jeg legger med noen bilder, er så støl i finga etter bowling i går :p
Det danske flagg, såklart! :D

  Silje! :D
Meg og Silje i Larvik
Meg og Odd Arne :)
Oss på båten :)
Refererer til fine veier i Danmark! :p
Meg og Silje på byen :D
Dancedance :D
SKÅÅÅL!
Wee :D
Uten for BIlkasenteret! :D
Teste sofa! :D
Brom!
Thomas, SIlje, Odd Arne, meg og Kjell Tore :)
Meg og KT
OA og meg :)
Peace!
Yo!
Strippebuske!

VINDMØLLE! :D

Silje bowler ! :D
<3

Meg :p
Jeg er ikke en dårlig taper!
Ingrid! :D
Det var de bildene jeg gadd å legge ut :p VI hadde det morro på tur, og det skal definitivt gjenta seg! :D

onsdag 14. april 2010

The day after tomorrow

Det er ikke helt riktig. Skulle egentlig skrevet blogg i går :p Men saken er at jeg, Silje, Odd Arne, Kjell Tore, Ingrid og Thomas skal på Danmarkstur i morgen kveld! :D Gleder meg som en snørrunge på julaften! Weee!!

Men for å ta det som skjedde i dag da, har vært på skolen og sleit litt med å finne passende sko.... Det har seg sånn at jeg har et dumt gnagsår på hæla, såå alt av sko var egentlig ganske ubehagelig å ta på... Det endte da med masse papir, teip og fjellsko! Vernesko er for pyser :p - selv om sannheten er at mine vernesko er helt forjævlig å gå med:p


Det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å skifte til shorts, og det skal jeg love deg er DIGG! :D Stappa beina i vasken og vaska såret og drit. Så nå er det crocs-time! Det såret SKAL gro til i mårra, og sånn er det bare!

Odd Arne kommer i kveld, med den blå 240'n med nytt anlegg! Jehuuu! :D Skarre værra dunkdunk, så skarre værra dunkdunk! I tillegg til at det er stasjonsvogn og at no styrestag er knekt, kan vi stappe den full og umilig få bot for å ha kjørt for fort! (Max 80 :p). 

Akkurat nå har jeg kommet hjem, etter å ha vært på Stokkesenteret og kjøpt gnagsårplaster og Zyrtec. I tillegg har jeg tatt meg en tur på Politistasjonen å vaska firehjulingen. Nå er den ren, og "pen", men fusker fortsatt like mye. Så kjempemorro med dyre leketøy!

Og får å ha tatt med det å, fikk jeg mail om at jeg snart må hente Stuvill. Så skal hente henne 8.mai i Grimstad. Faren til Hilde skal mest sannsynlig kjøre med dems bil og henger, opp til Kongsberg! :) Gleder meg til å se snuppa mi igjen :)

Hva skal du gjøre i helga dåå? :D

søndag 11. april 2010

Sykehusbesøk

Fra onsdagen av, har jeg hatt noen krampelignende smerter nederst i magen. Ville egentlig ikke bry meg noe særlig med det, tenkte kanskje det gikk over etterhvert...

I går (lørdag), skjønte jeg at det var noe som ikke stemte, så fikk litt panikk.. Ringte mamma og hun trodde kanskje det kunne være blindtarmen, eller noe galt med eggstokkene. Ja, takk for støtta, liksom..

Jeg ringte Ludvig, og spurte om han kunne kjøre meg til legevakta. Han og Karen var her på 10 minutter, og fikk omsider krangla meg med med de folka på legevakta og venta i to timer for å komme inn til legen. I tillegg til det, kunne han såvidt norsk, så måtte nesten bruke tegnspråk for å forklare. Han mente det var best jeg ble lagt inn, så akutten neste.

Blodprøver, intravenøs, og hjertemålerting ble satt på både armer og bein og var innom tre leger med de samme spørsmåla. De ville ha meg til observasjon, så jeg ble lagt på eget rom i en times tid. Ble etter det kjørt rundt halve sykehuset for å komme til gynekologen. Hun fortalte at jeg hadde hatt en syste på eggstokken, som hadde sprukket. Derfor ble det vannansamling i buken, og det kunne være smertefullt. Så jeg veit ikke om jeg skal være letta eller glad. Letta for at det ikke var noe farlig, men det gjør fryktelig vondt og fikk ikke noe smertestillende med meg hjem. Så hurra for meg!

Så nå sitter jeg hjemme, krøka i sofaen og er dritsulten :p  Så kanskje jeg skal spise, sette på en film og vente på at jentene mine skal komme hjem! :)¨

Hva gjorde du i går?

onsdag 7. april 2010

Restaurere bloggen?

Egentlig ser jeg ikke vitsen med å blogge her. Ingen ser bloggen min, så hvorfor gidder jeg? Men uansett er dette noen ganger den eneste løsningen til å få ting ned og ut.

Tenkte jeg da skulle pimpe bloggen littegranne, men veit liksom ikke helt hvordan...
Forslag?

torsdag 1. april 2010

Andre oppdateringer...

Det går fortiden veldig bra med meg, om man ser bortifra snørrete nese, og bankende hode. De fleste kaller det forkjølelse, jeg kaller det PAIN! - Særlig når det er ferie, og har lyst til å gjøre noe sprell til langt på natt.

Forholdet til Odd Arne og meg, er helt på topp. Jeg har vært kjempesnill og vaska en stappa søppelsekk med klær for han. Vurderer også å ta med meg saks for å stusse litt på hue hans også. Blir så fin atte! :) Er veldig glad for at vi fant tilbake til hverandre, og vi hadde tre mnd-dag den 26.mars (sånn ca.)

Ellers gleder jeg meg altfor mye til bursdagen min, har allerede begynt å lese på teorien til billappen, og er helt i ekstase når jeg får den! Har mest sannsynlig bil, og den skal fikses til sommeren! :D Vurderer også å kjøpe meg en rasabil, som jeg skal kjøre i et tre. (Alltid ønska å gjøre det, av en eller annen grunn...) Så, er bare tohundreogmasse dager igjen til dagen min står for tur, og skal love at det blir skikkelig party, og masse besøk hos bensinpumpa på Shell! *Sparespare* (Særlig).

Solarium har blitt min venn, og jeg blir mer og mer mørkehvit! :D Jukser litt med å bruke Dove Summer Glow, men får ikke smørt ryggen, så er "litt" bleikere på ryggen. Gjør det meg noe? Nei, har ikke øyne bak der, så ser det ikke uansett ;p

Såå hva skal du gjøre i påsken? :)

Tre år sammen!

I dag har  jeg hatt Stuvill (hesten min) i tre år. 1.april 2007, 06.30, koblet vi bil og henger sammen og satte kursen ned mot Lyngdal. Vi var vel fremme rundt klokken 14, og brukte litt tid på å hilse, skrive kontrakt og tilslutt få hestene på hengeren. Så nå i dag, står jeg fortsatt som stolt eier av min kjære kaldblods <3


Nå for øyeblikket står Stuvill i Grimstad hos venninna til mamma. Der skal hun stå til sommeren, fordi økonomien stod ikke til alle utgiftene. Men gleder meg vilt til å få henne igjen <3 Gratulerer med dagen, snuppa mi! <3